Підігрів нафтопродуктів в залізничних цистернах

Підігрів нафтопродуктів в залізничних цистернах

Нагрівання нафтової продукції методом підігрівачів полягає в тепловіддачі від термічного носія до нагрівання речовини через стінки носія. Конструкція нагрівача повністю виключає безпосередній контакт елемента нагрівання з нафтовою продукцією.

Щоб підігріти продукцію, що знаходиться в ж/д цистернах, вдаються до використання парових або електричних підігрівачів, а також циркуляційного або електроіндукціонного нагріву.

Електронагрівачі широко використовуються для термічної обробки практично всієї нафтової продукції. Особливо важливим такий вид нагріву є в умовах повного виключення обводнення матеріалу, яке може погіршити хімічні і фізичні властивості нафтових речовин.

Підігрівачі погружного типу можуть бути переносними та стаціонарними.

Переносні нагрівачі занурюють в нафтопродукт безпосередньо для обігріву, а по його закінченні нагрівач вилучають з цистерни. Внеексплуатаціонний період пристрій знаходиться в спеціальному сховищі, а при необхідності нагріву доставляється до ж/д цистерни різними транспортуваннями і підйомними механізмами.

Нагрівачі, які постійно перебувають в розігрітому середовищі, називають врізними або стаціонарними.

Переносні пристрої нагріву в свою чергу діляться на плавучі й заглибні прилади. Перші «плавають» на поверхні рідкого нафтопродукту, а другі опускаються в нього.


Підігрів нафтопродуктів в залізничних цистернах

Нагрівання нафтопродукту нагрівачами переносного типу необхідні:

  1. При зливанні матеріалу з ємності;
  2. При викачуванні речовин з нафтоналивних барж;
  3. При періодичному нагріванні нафтової продукції в сховище, який не має іншими видами нагрівальних пристроїв.

До основного недоліку нагрівача переносного типу відноситься обмежений простір нагріву.

Прогрів в'язкої і застигаючої нафтової продукції за рахунок погружного переносного підігрівача не виділяється високим відсотком ефективності через невисоку потужність пристрою і конструктивні чинники, які не здатні зробити високоякісну віддачу тепла теплоносієм до навколишнього середовища.

Обслуговувати такі нагрівачі доводиться спеціальними механізованими засобами, а самі пристрої характеризуються громіздкістю і незручністю в застосуванні. Велика вага переносного нагрівача обумовлюється необхідністю його гарного занурення в нафтопродукт, який володіє підвищеною в'язкістю. Крім усього, дані пристрої забруднюють фронти зливу продукцією обігріву, яка стікає з вийнятого з цистерни нагрівача.

Переносні заглибні нагрівачі бувають:

  1. Спиралевидними;
  2. Петлеподібними;
  3. Радіаторними, які в свою чергу поділяють на циліндричні і плоскі за типом пристрою обігріву.

Занурювальні нагрівачі користуються великим попитом через те, що їх можна встановлювати в цистерну або баржу через люк. Представлені вони у вигляді суцільнотягнутих труб з тонкостінною оболонкою, діаметр якої становить від 20 до 40 мм. Труба розділяється на три секції - одна центральна і дві бічні, які з'єднані між собою за рахунок гнучких рукавів в послідовному або паралельному порядку. Гнучкий рукав також необхідний і для підведення до підігрівнику пара і виведення конденсату. При необхідності відключення підігрівача від паропроводу кожна окрема секція має вентиль.

Центральна секція має вигляд прямого циліндричного змійовика намотанного по спіральному типу, а бічні - змійовики зігнуті під кутом 135 °. В першу чергу в ємність занурюється центральна частина, а вже потім бічні сегменти. Під час експлуатації пристрою подача пара виробляється при тиску 0,3 МПа.

Стаціонарні парові нагрівачі діляться на два види: внутрішнього і зовнішнього нагріву. У першому випадку трубчастий прилад нагріву встановлюється в нижній відділ ємності, в другому випадку нагрівальний пристрій обволікає нижню половину котла ємності. І в тому і в іншому випадку навколо зливного пристрою розташовується парова сорочка з допомогою, якої виробляється введення пара в нагрівальний пристрій.

При використанні трубчастого нагрівача парового типу спочатку прогрівається шар нафтопродукту, який знаходиться близько до стін нагрівача, а нагрівання іншої маси продукції займає великий відрізок часу. Ще такі прилади дуже швидко виходять з ладу через підвищену чутливість до корозійних змін.


Підігрів нафтопродуктів в залізничних цистернах

Електронагрів залізничних цистерн

Обігрів нафтопродукту також може проводитися за рахунок електричних нагрівальних пристроїв. В якості зовнішніх нагрівачів використовують електрокабель і стрічки ЕНГЛ. Для якісного прогріву їх встановлюють в нижній частці цистерни, витрачаючи велику частину енергії на прогрів нафтової продукції. Для більш ефективного прогріву застосовують спеціальні чохли, які укладають поверх електронагрівальних стрічок і кабелів.

Для безпечного використання ЕНГЛ та електрокабеля всі металеві елементи апаратури, естакади, рейок і самої ємності заземлюють. Ділянка тупика, на якому проводять нагрів, ізолюють від загального шляху.

Електрокабелі  ЕНГЛ є високоефективними, економічними і зручними засобами підігріву залізничних цистерн, але їх можна використовувати на об'єктах невеликого обсягу.

Для об'ємних цистерн, в яких вміщено велику кількість нафтової продукції, за доцільне буде прогрів зануреними електронагрівачами. Дані пристрої можуть мати різну форму і різну потужність. В їх конструкцію входять: металевий корпус, з'єднувальний короб, що гріє трубки в різній кількості (від 1 до 9 штук) і клемна коробка. Такий тип пристрою може мати самі різноманітні показники параметрів, які максимально підходять під певні типи ємностей і нафтопродукту. В основному заглибні електронагрівачі виготовляються під замовлення, але існують і пристрої стандартної збірки. При необхідності можливе виконання нагрівача з конструкцією, у якій підвищений вибухозахист.

Замовити електрокабель, ЕНГЛ або погружний електронагрівач Ви можете у компанії ТЕН24 прямо зараз. Ми надаємо високоякісні нагрівачі для залізничних цистерн і несемо відповідальність за свою продукцію. Кожен вид нагрівача може бути надано в стандартній збірці або зібраний за індивідуальною схемою.





Дивитися усі статі


.